Alex. Strømme
Alex. Strømme dosent ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Han er biolog og naturfagdidaktiker og har arbeidet mye med universitetspedagogikk og forsket på og undervist i lærerutdanning.
The use of videos can be useful in teaching situations where you are physically together with your students (lectures, exercises, laboratory experiments, etc.), but also when viewed between such sessions. This can prepare students and present content where film/video is a better medium than a printed text. Most teachers will be able to make use of videos made by others. Access to suitable videos is easier than ever via e.g. YouTube. However, many people find that such videos do not quite meet their needs.
Technology for making your own videos has become readily available to most of us, both in terms of price, and ease of use. At the same time, research and development of educational use of videos in teaching is well known.
In the course you will learn about:
The course is free and open to all. You can start at any time and spend whatever time you like; however, the workload is estimated to be 20 hours. At the end of the course, you can be issued with a course certificate if you have completed and passed the course requirements.
None
Alex. Strømme dosent ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Han er biolog og naturfagdidaktiker og har arbeidet mye med universitetspedagogikk og forsket på og undervist i lærerutdanning.
NTNU DRIVE støtter studenter, undervisere, instituttledere og studieprogramledere som vil utvikle digitale kompetanser på flere måter. Vi tilbyr helt og delvis nettbaserte kurs og utviklingsstøtte gjennom NTNU IKU. Vi gir teknisk-pedagogisk støtte til produksjon av nettbaserte kurs og emner gjennom NTNU MOOC. Vi hjelper undervisere som vil pilotere nye digitale tjenester gjennom NTNU BETA.
Ler mer om NTNU DRIVE her.